Okej, en utförlig förklaring!

Eftersom jag tydligen har varit otydlig enligt herr Havasi på varför jag tycker om twilight filmerna så mycket så får jag väl ta och förklara mig lite urförligare då. Nu är det inte såhär att jag är som alla fjortistjejer och är superfrälst i killarna som spelar i huvudrollerna men jag ska heller inte ljuga och säga att dem inte är ögongodis för mina ögon så som för många andra. Klart de är lockande att kolla på dem  för de är inte fula men de är inte de som är själva grejen till att jag gillar filmerna så mycket som jag då gör. Utan det är för jag alltid har gillat själva konseptet med vampyrfilmer, det kvittar egentligen vilken vampyrfilm det skulle vara för jag gillar alla typer av sådana filmer. Dessa filmer fångar i alla fall mitt intresse. Som jag tidigare har nämnt i ett inlägg så tycker jag om historien bakom vampyrer, varulvar m,m. Att folk trodde på dem förr i tiden, har dem funnits på riktigt? Hela den grejen, de väcker min fantasi. Filmerna väcker min fantasi och berör mig på ett sätt som bara ett fåtal filmer verkligen kan. Sen har jag väl alltid varit sådan som har fantiserat väldigt mycket och dagdrömt om hur de skulle vara om jag var vampyr m.m ( Detta gjorde jag dock mest när jag var liten, älskade att dagdrömma, skapa egna världar m.m ) Än idag kan jag dagdrömma, de gjorde jag efter jag hade sätt New Moon. Hur de egentligen kan ha kommit på en historia om vampyrer som slår igenom såhär bra. Folk tycks ju lockas utav vampyrgrejen eller så är de dem snygga hunkarna som tjejerna vill se på bioduken, förvånar mig faktiskt inte...

Sen vill jag även tillägga att jag inte har läst böckerna och de kommer säkert göra att jag blir väldigt besviken på fillmen/filmerna men jag tänker dock ge det en chans ändå. Jag kan förstå dig till en viss del också eftersom du ändå utbildar dig inom film och kan upptäcka de låga kvaliten som du anser att filmen har. Det är okej, för jag kan försäkra dig om att jag hade upptäckt sådana fel om jag också hade studerat film. Intressant att du verkligen ville ha en utförlig förklaring om varför jag gillar filmerna så mycket. Blev ganska så stäld och fick verkligen tänka efter nu. Men det har med att göra att jag gillar allt som har med vampyrer att göra, själva historien om att hon vill bli en av dem, de finns två sidor onda mot onda egentligen. Karaktärerna, att de ändå har lyckats få in smådetaljer som kan vara lätta att missa som tex. att de inte tål sol, de glittar i solljus, ögonfärgen ändras m.m. Jag kan egentligen inte sätta fingret på EXAKT vad de är som gör dessa filmer så speciella men jag hoppas du fått ett ganska så bra svar ändå annars är det bara att fråga på. Jag är bara glad att någon frågar mig och ställer mig till vägen så jag kan förklara mig!

Detta inlägget blev ganska så personligt till Herr Havasi men jag hoppas att alla ni andra också förstår vad jag menar :) Kram på er där ute!


Kommentarer
Postat av: Havasi

Tack för förklaringen. Jo, visst är det intressant med vampyrer och varulvar och sådant. Har du sett Underworld-filmerna, med Kate Beckinsale? De handlar också om Vampyrer vs. Varulvar, och även de filmerna har en kärlekshistoria. Tycker du om vampyrer, och gillar hur Twilight berör dig, så bör du ge de filmerna en chans :)



Ha det bra!

2009-11-26 @ 15:38:15
Postat av: Anonym

hahaha mr. ludvig havasi? :O

2009-12-01 @ 20:24:10
Postat av: Sandra

Haha ja Ludvig havasi vem annars :P

2009-12-01 @ 20:34:03
Postat av: Anna

Bra att ni båda, som uppenbarligen känner honom, stavar hans namn fel! xD

2009-12-01 @ 23:40:14
Postat av: Havasi

Vem är det som vet vem jag är? :)

2009-12-01 @ 23:40:39
Postat av: Sandra

Antagliden din egen flicka anna :P

2009-12-02 @ 09:46:24
Postat av: Anna

Nej, det är verkligen inte jag.

2009-12-02 @ 15:36:12
Postat av: Anna

Jag tror det är Becky! :D

2009-12-02 @ 15:36:57
Postat av: Sandra

Haha du anna lustigt att du säger det xD jag kom precis på de att han inte stavar sitt namn så xD haha! Men du vet ju vad jag menar ;)

2009-12-02 @ 19:13:43
Postat av: Anna

Haha :D Ja, fast det där med "mr ludwig", där har jag allt mina misstankar om... Becky som sagt:O :D

2009-12-03 @ 18:49:16
Postat av: Becky

jaja här skyller vi över allt på mig ja x) haha!

2010-01-07 @ 11:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0