Hjärntvättad!

Ja, jag som många andra har blivit ett riktigt fan av twilight. Jag har alltid gillat vampyrfilmer och historier som "inte existerar." Men efter att ha sett dessa två filmer som finns ute så är jag helt inne på att se nästa, det är liksom bara ett måste! Det som lockar mig att se filmerna är att jag gillar omvandligen från att ha varit människa till att vara vampyr, historien bakom hur de har blivit till de monster de är idag. Eller varulvarna, samma sak där. Deras historia bakom deras liv.
Men de är som jag sa igår, Johan mest ignorerade mig då. Egentligen, vem kom på att de fanns vampyrer. Jag menar, saker och ting uppstår bara inte det måste ju existera för att man ska fortsätta att återberätta historien om och om igen i flera år. Rätta mig om jag har fel? Visst någon som har supit sig full och sedan fantiserat iväg och kommit på en person som är odödlig som suger blod från andra människor. Hmm njae den teorin tror jag inte på, men visst är det spännande att tänka så! Jag kan verka lite galen nu kanske men vad gör de? Jag känner ändå att de måste ju ha uppstått på något sätt, vampyrer måste ju ha funnits i någon form förr i tiden? Kan man säga att kannibalerna var en sorts vampyrer kanske?
Hmm ja ja, jag har så många funderingar och anledningen är ju för att jag älskar historien och spänningen om dessa varelser. Och jag tycker verkligen att twilight filmerna tar fram denna spänning som jag söker och filmerna är riktigt bra gjorda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0