Så besviken!

Jag har precis kommit hem efter en lång dag där ute i de kalla vädret. Körskolan ringde mig och undrar vart jag blir av, heja mig! Jag är så sjukt besviken, jag bestämde mig detta året att försöka tycka om julen eftersom jag tidigare har i princip hatat den av personliga själ...
Detta året börjar jättebra tycker jag själv och jag pyntar mitt rum för att komma i stämning, jag tycker det ska bli kul att fira jul för en gång skull MEN! Idag påminns jag av det som fått mig till att hata julen så fruktansvärt mycket, svek, besvikelse och orättvisa...
Jag är trött på att vara den som får dras mellan de olika ställena, göra som andra säger fast jag egentligen har en egen vilja. Det är inte de att jag inte vill men jag vill att det ska kunna vara på lika vilkor också. Det ska inte bara vara jag jag jag hela tiden, inte bara jag som ska göra si och så. När ska någon annan offra sig och bryta tränden? Varför kan inte folk inse att jag börjar bli vuxen att saker och ting förändras? Hur kan man låta någon annan styra och ställa över ens egna beslut och prata med en på ett sätt som får en till att känna skuldkänslor och sedan låta en styras efter deras åsikter? Efter deras traditioner när man egentligen vill något annat?
Jag är besviken, ledsen, sårad, känner hat och vet inte vad jag ska göra för jag kan ändå inte göra något åt de..

Idag när jag satt på bussen hem påmindes jag varför jag tidigare hatat julen så mycket, efter idag finns det ingenting som kommer att kunna få mig till att ändra tillbaka till de bättre igen. Jag hatar julen!


Allt var mycket bättre när man var liten och det värsta som kunde hända var att dockan tappade sin arm.

Kommentarer
Postat av: FRIDAHCHARLOTTA

Håller med, !!! Fast i år tkr jag NOG om den!

2009-12-17 @ 17:59:38
URL: http://fridahcharlotta.blogg.se/
Postat av: Victoria

2009-12-17 @ 18:00:58
URL: http://nineintheafternoon.blogg.se/
Postat av: FRIDAHCHARLOTTA

**

aasså, bryr mig inte såå mkt om maten liksom! Kunde lika gärna kääka mcdonalds på julafton :D:D

2009-12-17 @ 18:27:58
URL: http://fridahcharlotta.blogg.se/
Postat av: HELIN

Hej!



Vill du ha chansen och bli veckans blogg och vara länkad i min blogg från måndag till söndag under en egen kategori?



Nu har du chansen så gå in på min blogg och var med så får du hålla tummarna om att du blir veckans blogg.

2009-12-17 @ 18:40:48
URL: http://helinali.blogg.se/
Postat av: FRIDAHCHARLOTTA

**



Precis !.:P Läget annars då?!

2009-12-17 @ 18:43:39
URL: http://fridahcharlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0